Frakt og retur

Frakt

Leveransetid for standardleveranse er innen 14 virkedager, regnet fra virkedagen etter du la inn din bestilling. Alle  produkta er på lager i Norge og det tar da normalt kun 5-7 dager. 

Pakken din vil først og fremst dukke opp i din postkasse om det er plass til det. Får den ikke plass, så vil du få melding om at pakken leveres på nærmeste utleveringssted. Husk å sjekke at leveringsinformasjon på din ordrebekreftelse stemmer overens med informasjon på din postkasse, og at postkassen din er godt merket. Noen ganger skjer det at pakker kommer i retur grunnet at de er uavhentet eller ukjent adresse.

Fast fraktkostnad på kr. 70,- eller gratis ved henting hos Stranda Sogelag, Sjøgata 13, 6200 Stranda (etter avtale)

Retur

Bytte eller returnere en vare

Noen ganger er ikke varer slik man hadde forventet, eller størrelsen er feil.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 30 dager fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget.

Det du gjør da er å fylle ut returskjema som ligger ved forsendelsen. Finner du det ikke på mail så legger du ved en lapp hvor det står beskrevet om du ønsker penger i retur eller hva du ønsker å bytte til (produktnavn, farge, antall og størrelse). Skriv også tydelig fullt navn, adresse, kontonummer og gjerne dato når du la inn bestilling eller ordre nr. Er det et mellomlegg så tar vi kontakt med deg for å løse dette raskt og enkelt. 

Ved ønske om bytte har du to muligheter:

1. Legg inn en ny bestilling på det du ønsker å kjøpe. Send samtidig produktet du vil bytte i retur til oss og skriv i pakken at du ønsker penger i retur og at du allerede har lagt inn en ny bestilling. På denne måten vil du få produktet ditt hjem raskere og du unngår at produktet/størrelsen du ønsker blir utsolgt. Så snart vi mottar varen din vil beløpet tilbakeføres, eventuelt faktura skal krediteres.

2. Send produktet i retur sammen med returskjema og forklar hva du ønsker å bytte til som beskrevet over. Vær oppmerksom på at det tar 1-14 virkedager fra du sender til vi mottar på vårt lager. Vi behandler returnerte varer fortløpende, behandingstid vil variere. Vi sender ut nytt produkt og det tar da 1-5 virkedager før du mottar. Vi gjør oppmerksom på at det i perioder kan oppstå forsinkelser. 

NB: Pakker som sendes som rekommandert vil ikke bli hentet og sendes i retur til avsender da det er en meget dyr returløsning. Slike gebyrer aksepteres ikke. 

 

Hvordan sender jeg i retur?

Pakken innleveres til et postkontor, og du kan lime på returlappen du finner i forendelsen din.

Returadresse: Stranda Sogelag, Sjøgata 13, 6200 Stranda

Kriterier for retur

Husk at du som kunde har ansvar for at returen på en trygg måte ankommer vårt lager. Bruk gjerne emballasjen vi sendte varen(-e) din i, eventuelt kjøp eller bruk noe annet. Det er viktig at emballasjen tåler vær og vind.

Kriterier for å få godkjent retur: Produktet kan prøves for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes.

For å få tilbakebetalt hele beløpet skal varen sendes i retur i samme stand som når du mottok varen. Produktet skal ikke ha vært vasket, lukte, være skittent eller ha sminkeflekker. Dersom emballasje, merkelapp eller produktet ikke fremstår som nytt er det ikke godkjent som retur. Du vil da få tilbud om redusert tilbakebetaling da vi ikke lenger kan selge produktet. 

Behøver du hjelp? Ikke nøl med å ta kontakt med oss!